Представяме ви: Претендентите за титлата "Мениджър на годината 2

Представяме ви: Претендентите за титлата "Мениджър на годината 2

28.10.2016

Те управляват над 40 000 служители, а общите приходи за 2015 г. на поверените им компании са над 5 милиарда лева. Това е почти два пъти бюджета за образование (3,1 млрд. лв.) за тази година. Това са 10-те финалисти, които ще се борят за титлата "Мениджър на годината 2016". Имената им бяха обявени на специална пресконференция днес в столичния Central Park Hotel Sofia. 

За първи път в златната десетка се класират мениджъри от автомобилната, козметичната и аутсорсинг индустрията, съобщиха организаторите на конкурса от списание "Мениджър". Три от финалистите са жени, чужденците са четирима. Списание "Мениджър реализира конкурса в партньорство с международната консултантска компания Делойт България.

„Всички кандидати показват добро управление и успешна реализация в една конкурентна среда”, сподели г-н Тодор Тодоров, директор „Финансово консултиране”, Делойт България. „Компаниите покриват много широк спектър от бизнес и затова мога да кажа, че изданието на конкурса тази година дава една представителност по отношение на цялата българска икономика. Радвам се, че мога да споделя, че и тази година набюдаваме една много показателна добра тенденция, а именно, че 57% от участниците в деветото издание на „Мениджър на годината“ отчитат ръст в приходите си за последните 3 години”, допълни той.

Най-добрият мениджър на България за 2016 г. ще бъде обявен на 28 ноември 2016 г. на тържествена церемония в Софийската опера и балет. Победителят в конкурса ще бъде излъчен от финалистите, които се класираха за участие в решавашата трета фаза на надпреварата по специално разработената от Делойт България методология. Предстои анализиране на личностните качества на кандидатите, който ще бъде направен на базата на 360-градусова оценка чрез персонални интервюта, поясни Силвия Пенева, управляващ съдружник  на Делойт България (още подробности по подбора вижте на следващата страница.)

 

Конкурсът в цифри и факти

  • Националният конкурс „Мениджър на годината” се провежда за девети път.
  • Документи за участие тази година подадоха 52-ма висши мениджъри, българи и чужденци, личности с важен принос в развитието на страната.
  • Най-много са кандидатите от сектор информационни и комуникационни технологии (ИКТ) - 17%. 11,5% са мениджърите на банки, финансови институции и застрахователни компании. 7,6% от подалите документи са от компании, които оперират в сектор селско стопанство, храни и напитки.
  • Конкурсът се провежда в три етапа. Първият е по документи, вторият оценява финансови резултати и добри управленски практики, в него Делойт България определя десетте финалисти. Третият етап оценява личностните и лидерските качества на кандидатите, посредством персонални интервюта, провеждани от Делойт България.
  • 50% от теглото на финалната оценка се поставя на финансовите резултати, 40% - на корпоративните практики и 10% - на личностните качества на мениджъра.

Представяме ви 10-те претенденти за титлата "Мениджър на годината 2016".

Атанас Добрев е главен изпълнителен директор на Vivacom. Постъпва в БТК през 2008 г. като главен финансов директор. От юни 2013 г. е член на управителния съвет и поема изцяло оперативното ръководство на компанията на поста главен изпълнителен директор. Магистър по бизнес администрация от Crummer Graduate School of Business във Флорида, САЩ, и по международни икономически отношения от УНСС.

 

Георги Деянов е изпълнителен директор на „ЕКО България”. Работи в компанията от 2005 г. Бил е финансов и административен директор, както и директор "Финанси" в големи международни фирми, сред които "Сарантис България", "Тойота Балканс" и "Крафт Фуудс България". Магистър по индустриален бизнес от УНСС. Специализирал е мениджмънт, връзки с крайни и бизнес клиенти и счетоводство в Open University в Лондон

Екехард Нойрайтер е изпълнителен директор на „АББ България” ЕООД от 2013 г. Компанията е лидер в производството на енергетично и автоматизирано оборудване. Завършил е индустриално инженерство в Техническия университет в Карлсруе, след това започва работа в „АББ Германия“. През следващите 24 години заема различни мениджърски позиции в компанията. През 1996 г. е мениджър на проекта за строежа и първи генерален директор на производствената база на АББ в Петрич

Елизавета Коробченко е управляващ директор на Avon за България, Албания, Македония, Сърбия и Черна гора от 2012 г. Нейният над 10-годишен опит на управленски позиции в 10 държави в Централна Европа определя значителния ръст на „Avon Балкани“ през последните години, както и постигането на лидерски позиции на компанията на българския пазар в категориите „Аромати” и „Декоративна козметика“. Елизавета е изключително фокусирана върху развитието на таланти и изграждането на мултикултурни екипи, ориентирани към постигане на резултати в динамична бизнес среда.

Камелия Славейкова e изпълнителен директор на Shell България от 2008 г., а за Гърция - от 2010 г. В компанията работи от 1993 г. и е преминала през редица позиции в областта на маркетинга и управлението на корпоративните комуникации на местно, регионално ниво, както и в европейските структури на компанията.

Ксавие Марсенак e президент на TELUS International Europe, един от най-големите доставчици на аутсорсинг услуги в Източна Европа, който той съосновава под името CallPoint през 2004 г. в България. През 2007 г. под негово ръководство компанията отваря офиси в Румъния. След придобиването на CallPoint от TELUS International Ксавие Марсенак е отговорен за управлението и развитието на над 3500 служители в шестте офиса на компанията в България, Румъния и Великобритания. Магистър по информационни технологии от ENSEEIHT, Франция, и по бизнес администрация от INSEAD, Франция. Сертифициран експерт-счетоводител от Асоциацията на сертифицираните експерт-счетоводители (ACCA) и член на Института за ценни книжа в Лондон.

Любомир Овчаров е изпълнителен директор на „Адастра България” ЕООД. Компанията е водещ доставчик на решения в областта на информационния мениджмънт, услуги и софтуер. Има над 15 години опит в ИТ и управлението на проекти. Заема управленски позиции и участва в изпълнението на проекти в секторите финанси, туризъм и обработка на метали в Германия, България, Чехия, Великобритания и Канада. От 9 години ръководи екипи в „Адастра”, като от 2011 г. е изпълнителен директор на компанията. Въвежда иновации в бизнес модела, процесите и услугите на „Адастра”, както и утвърждаването на Adastra Bestshoring консултантски модел за клиенти от Северна Америка и Западна Европа. Завършил е информатика в Техническия университет в Берлин и има MBA от City University of Seattle.

Светослав Атанасов е главен изпълнителен директор на „Кока-Кола ХБК България” АД. Той е първият българин, който оглавява представителството на компанията в страната. Започва работа в „Кока-Кола ХБК България” АД преди 17 години като стажант маркетинг и продажби. От 2000 г. заема различни позиции в отдел „Маркетинг“, а през 2006 г. става зонален търговски директор. През 2007 г. вече е директор маркетинг, а през 2011 г. е назначен за търговски директор. Магистър по бизнес логистика и финанси и банково дело от УНСС. Председател е на борда на директорите на „Екопак” АД и член на борда на директорите на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България.

Томи Вер Елст е генерален мениджър на „Сенсата Технолоджис България” ЕООД - компания за производство на сензори и контролери. Роден е в Белгия през 1983 г. Магистър по икономика и финанси от Университета в Хаселт, Белгия. През 2004 г. започва работа в "Сензор-Найт", Белгия, в отдел "Счетоводство". После става мениджър логистика и мениджър доставки. Премества се в България през 2009 г. като мениджър операции, а от 2011 г. насам, след придобиването на "Сензор-Найт" от "Сенсата", е генерален мениджър.

Цветелина Николова е управляващ директор на „Катаржина Естейт” и „Платинум Брандс”, дистрибуторска компания за вина и високоалкохолни напитки. Стартира кариерата си през 2001 г. като маркетинг специалист и търговски представител в Red Bull България. През 2003 г. започва в “Белведере България“ като търговски представител, а от 2006 до 2011 г. е търговски и маркетинг директор на холдинга. Има бакалавърска степен по политология на френски език и магистърска по МИО от УНСС. Цветелина Николова е единствената българка, приета в най-престижния международен институт OIV (The International Organization of Vine and Wine) за Master of Science in Wine Management (магистър по винен мениджмънт).

E-mail:

Парола: