Това е най-силният конкурс “Мениджър на годината”

Това е най-силният конкурс “Мениджър на годината”

16.07.2010

84 са кандидатите за кристалното отличие. В кризата добрите лидери станаха още по-добри

 

СЪВСЕМ ЛОГИЧНО кризата отся мениджърите в България - добрите станаха още по-добри, слабите логично отпаднаха. Това личи и сред мениджърите, подали документи в конкурса "Мениджър на годината 2010". Досега не е имало толкова много известни и познати имена, толкова силни ръководители на едни от най-големите компании в страната.

 

Те успяха въпреки кризата да изведат своите производства напред, да постигнат успехи в трудни времена.
И съвсем логично подадоха документи в нашия конкурс - единственото място за безпристрастна и професионална оценка на техните качества и резултати. Лидерите на българския бизнес отново ще станат известни и популярни чрез конкурса, който за трети път организира списание "Мениджър" с подкрепата на "Делойт България". И ще получат заслужено обществено признание.


Тази година документи подадоха 84 кандидати - с един повече от миналата.
За нас това означава, че конкурсът е успял да се утвърди сред мениджърите, които като всяка гилдия имат потребност да се сравняват с колегите си, да видят къде са на пазара и в индустрията. Благодарим на всички, че се довериха на "Мениджър на годината".


Нашият конкурс, който се провежда по специална методология, разработена от "Делойт България", и в който няма жури, гарантира обективна и точна оценка на личностните и професионалните качества на кандидатите, както и на постигнатите от тях резултати.


Много са особеностите в тазгодишното издание и това е съвсем нормално. Мениджърите отчитат постигнатите резултати за последните три години, като за първи път една от тях е изцяло кризисна - 2009.
Голямо е признанието да спечелиш приза или да си сред 10-те финалисти за "Мениджър на годината" в тази трудна среда.


Ние сме особено доволни, че най-много са кандидатите от индустрията. Те са 15% от всички участници, което означава, че родното производство въпреки кризата постига високи резултати.
12% от кандидатите са от строителството, което идва да ни каже, че и в този сектор има компании, които продължават да работят и да печелят добре.


10% са от банковия и застрахователния сектор, където също миналата година бе трудна, но очевидно някои организации и ръководители отчитат високи резултати.
Следват представителите на информационните и комуникационните технологии и на производителите на потребителски стоки.


В тазгодишното издание прави впечатление, че са се включили повече мениджъри на държавни компании, както и на една неправителствена организация. Това показва, че нашият конкурс става все по-популярен сред по-широк кръг мениджъри. Както и че в обществения сектор работят успешни и професионални ръководители.
Тази година, както и миналата, отново имаме смел ръководител на болница, решил да се включи в конкурса.
Прави впечатление и засиленото участие на чуждестранни мениджъри, които ще се състезават рамо до рамо с българските си колеги.


Процентът на дамите, подали документи за конкурса, е по-висок от миналата година - 15%, но все още е твърде нисък.
Приятно е да видим, че сред кандидатите има мениджъри, които участват в конкурса още от първата година. Това означава, че въпреки тежката 2009 г. са успели да запазят добрите си резултати.
Фактът, че се включват мениджъри от толкова много и различни сектори, ни дава увереност, че България разполага с достатъчно силни лидери във всички сфери.


И тази година консултантска компания "Делойт България" ще бъде гарант за безпристрастното оценяване на участниците, което отново ще протече в три етапа. Първият е по документи. Вторият ще оценява финансовите резултати и добрите управленски практики. В третия на изпитание ще бъдат подложени личностните качества на мениджърите.


"Методологията за оценка се запазва същата. Прибавят се критерии, които да измерят ефективността на антикризисните мерки", разказва Албена Петкова, мениджър клиенти и пазари в "Делойт". "Ще се обърне внимание на визията и стратегическите планове в областта на корпоративната социална отговорност и мерките за устойчиво развитие. Тази година методологията на "Делойт" включва и показатели за измерване нивото на зрялост на компаниите при планиране и осъществяване на дейности, свързани с подобряване на социални, екологични, трудови и други условия в заобикалящата ги среда, и измерване и управление на влиянието, което дейността на компанията им оказва", обяснява Албена Петкова.


Сигурни сме - очаква ни интересен и оспорван конкурс. Той ще представи не само най-добрите бизнес ръководители, но и достойни хора, които заедно с компаниите си градят по-доброто бъдеще на България.
Уверени сме, че най-добрият ще победи.


Желаем на всички успех!   

E-mail:

Парола: