Петя Димитрова. Говорят финалистите в Мениджър на годината 2018

Петя Димитрова. Говорят финалистите в Мениджър на годината 2018

11.11.2018

Ако можете да опишете с една дума чувството да сте сред финалистите в конкурса „Мениджър на годината 2018“, коя ще е тя?

 

- Такъв избор е предизвикателство, защото класирането сред най-добрите 10 мениджъри в България в подобен престижен конкурс означава наистина много. И все пак, ако трябва да избера само една дума, тя ще е „признание“. Защото приемам класирането като висока и обективна оценка - за моята работа, за екипа ми, за нашата обща визия и за неуморната работа, с която постигаме успехите на Пощенска банка.

 

- Каква беше за банката, която управлявате, изминаващата 2018 г.? Най-важното, което постигнахте?

 

- Ще изпратим 2018 като още една успешна година за Пощенска банка, в която въпреки силно конкурентната среда, успяхме да постигнем отлични резултати. За нас това е устойчива тенденция - за периода 2015-2017 г. нетната ни печалба бележи ръст от 62%.

Разработихме модерни банкови продукти и услуги, които са без аналог на пазара и които дават реална добавена стойност на клиентите ни, защото са съобразени с тях и са решение на конкретните им потребности. С цел да бъдем още по-близо до потребители продължихме да развиваме клоновата си мрежа от специализирани центрове, в които наши експерти да ги консултират. Създадохме и наложихме концепцията си за „Моменто“ – нов тип офис за експресно потребителско кредитиране, насочен към модерните потребители на банкови услуги, които търсят бързо финансиране и използват дигитални решения за своите трансакции. Като част от процеса на дигитализация на Пощенска банка, пуснахме и новата си иновативна услуга, която прави общуването на потребителите с нас още по-лесно и удобно за тях. Това е първият банков кредитен чатбот у нас, който разговаря с клиенти във Facebook Messenger - EVA. Услугата се радва на изключителен интерес, което ни убеждава, че дигитализацията е правилната посока на развитие. Но най-важното ни постижение и за 2018 г. е, че запазихме доверието на нашите клиенти, защото приемаме техните цели за свои и в наше лице те наистина срещат доверен и предпочитан финансов партньор през целия им житейски път.

 

- Как карате всички хора от компанията да се чувстват част от успеха? Как поддържате енергията за нови победи?

 

- Хората, които работят в Пощенска банка, са нашият най-ценен актив и конкурентно предимство. Стремежът ни е да създаваме за тях отлични условия за работа и професионално развитие – от многобройните обучения, в които те имат възможност да участват през атрактивния модерен интериорен дизайн на работните помещения с обособени специални криейтив зони за творчество и отдих със свежи цветове и „дигитални кътове“, до отварянето на собствен фитнес и зала за тенис на маса за служителите.

Поддържаме енергията си за успех и отборния си дух и с много вдъхновяващи вътрешни инициативи и социално отговорни проекти, защото за нас удовлетворението от подкрепата на добра кауза е сред най-силните мотиватори. Сред най-успешните ни вътрешни проекти е състезанието „Е-Идейно“, в което може да участва всеки служител. Най-добрите идеи в него се награждават и се реализират в банката, което неизменно кара хората да се чувстват важна част от общия успех.

Радвам се, че имам шанса да работя с можещи и целеустремени хора, с които се движим в едно темпо и гледаме в една посока. Именно затова успяваме да постигаме устойчивите си високи резултати заедно.

 

- Какво мислите, че в момента можем да направим за България, така че да стане по-добро място за живот и бизнес?

 

- От всеки от нас зависи да допринася според възможностите си, за да се подобрява средата за живот и бизнес в България – с личния си пример, с начина, по който се отнася към хората, институциите, закона и околната среда. Обществото е съвкупност от множество индивидуални постъпки и колкото по-стойностни са те, толкова по-бързо ще видим позитивните промени около нас. За мен и нашата компания една от водещите цели е именно това – да работим социално отговорно и да правим възможното, за да облагородяваме заобикалящата ни среда. Като пример ще дам многото ни зелени и доброволчески инициативи, както и образователните проекти, които подкрепяме. Последният от тях е партньорството със СофтУни, с което имаме амбицията да променяме пазара като от една страна подготвяме младите хора за професиите на бъдещето и им даваме възможност да реализират иновативните си идеи при нас, а от друга - надграждаме дигиталните компетентности на нашите служители и ги подготвяме за предизвикателствата на утрешния ден.

Вярвам, че с такъв тип фокусирани усилия на хората и компаниите, средата в България със сигурност ще става все по-добра и конкурентна, което ще увеличи перспективите пред всички нас.

E-mail:

Парола: